Досвід роботи вчителя зарубіжної літератури


Опис досвіду роботи
вчителя зарубіжної літератури Тищенко Олени Аркадіївни

    З 2020 року працюю над проблемою «Виховання читацьких інтересів здобувачів освіти з використанням інноваційних технологій».
     Сформувати особистість, яка вміє репрезентувати себе, відстояти власну точку зору, бути активною, ініціативною, наполегливою в досягненні поставленої мети і водночас – співчутливою і милосердною. Цього можливо досягти шляхом формування читацьких компетенцій здобувачів освіти.
    Використання інноваційних технологій на уроці літератури – засіб для досягнення позитивної атмосфери, яка сприяє співпраці вчителя та здобувача освіти, порозумінню й доброзичливості.
Під час уроку ставлю перед собою мету зробити урок не лише пізнавальним, інформативним, але й цікавим, використовуючи такі форми та методи навчання, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення здобувачів освіти.
    На уроці зарубіжної літератури впроваджую інноваційні технології, які виконують пізнавальну, комунікативну, розвивальну функції, а також створюють сприятливу психологічну атмосферу.У процесі гри вдосконалюються уміння зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Застосування комп’ютерних технологій сприяє формуванню читацьких інтересів здобувачів освіти. Наприклад: перегляд буктрейлеру, презентації, до твору, який вивчається на уроці.
    На етапі активізації приділяю увагу мотивації навчання, щоб допомогти здобувачам освіти поновити попередні знання, пробудити їхню цікавість і спонукати до пошуку:
- ігрові прийоми (перепусткою на урок є слово-код: пропонується назвати імена героїв грецьких міфів, якщо про них говорили на попередньому уроці, або перелічити цінності, які Скрудж вважав головними у житті;
- прийоми «Гронування»;
- проблемні запитання (наприклад, «Коли слабкий стає сильним?»);
- прийом відновлення порушеної послідовності (перевірка знань структури тексту твору, так і на знання фактів життєвого шляху письменника чи літературного героя);
- розгадування кросвордів;
- літературні диктанти;
- евристичну бесіду, яка дозволяє перевірити глибину розуміння матеріалу, контролювати процес засвоєння знань;
- читання у ролях;
- формулювання запитань літературному герою (письменнику);
- переказ від імені…;
Обов’язковим є узагальнення, підбиття підсумків кожного етапу уроку:
- створити сенкан;
- узагальнити знання за допомогою гронування;
- закінчити речення: «Сьогодні на уроці я зрозумів…», «Образ… допоміг мені…»;
- поставити запитання письменнику або герою;
- прийом «Лови помилку» (виправлення фактичних помилок у тексті, при визначенні теоретико-літературних понять та фактів з життя і творчості письменника).
    Використання традиційних та інноваційних методик у процесі формування читацьких компетенцій здобувачів освіти сприяють кращому засвоєнню матеріалу, розвивають навички критичного мислення , спілкування, творчого пошуку.

Немає коментарів:

Дописати коментар