Досвід роботи



Опис досвіду роботи практичного психолога Тищенко Олени Аркадіївни

    З 2019 року в навчальному закладі працюю над проблемою "Створення умов розвитку гармонійно розвинутої та толерантної особистості дитини шляхом підвищення психологічної компетентності всіх учасників закладу".
     Мета: виховання толерантної особистості, яка дозволить сформувати морально-духовну, відповідальну людину, спроможну змінювати на краще себе та навколишній світ.
   На сьогодні у світі залишається критичною проблема насильства, булінгу та проявів агресії. Саме тому, вбачаю обрану самоосвітню проблему актуальною, адже толерантність – це привілей сильних і розумних, які не сумніваються у своїх здібностях просуватися на шляху до істини через діалог і різноманітність думок та позицій, які вміють поважити інших.Тож насамперед, намагаюся створювати умови для формування в колективі атмосфери дружби, взаєморозуміння та підтримки, розвивати вміння діяти відповідно до отриманих моральних знань в реальних життєвих ситуаціях.
    Серед найголовніших проблем в усі часи було виховання. Виховання в житті людей – первинне і головне, усе інше – його наслідки. Якщо відкладати виховання «до кращих часів» , то ці кращі часи не настануть ніколи, бо виховання – це життя, а життя «на потім» не відкладеш. Виховання кожного починається в сім’ї. Тому, для впровадження роботи над самоосвітньою проблемою є обов’язкова співпраця: здобувачі освіти-батьки-вчителі.
    У своїй роботі керуюся Державними нормативними документами, які підтверджують правомірність діяльності працівників психологічної служби системи освіти. Підвищую свій професійний рівень на таких платформах: PROMETEUS "Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти; "Культура толерантності: як побудувати суспільство комфортне для всіх"; На Урок "Забезпечення протидії булінгу в закладі освіти: юридичні аспекти і реалії життя". Розробила тренінгове заняття "Психологічна компетентність в діяльності сучасного педагога" та отримала сертифікат на освітньому проекті "На Урок"
     Під час роботи над самоосвітнью проблемою вивчаються взаємовідносини в учнівських колективах, «Оцінка психологічної атмосфери у колективі (А.Ф. Фідлер), анкетування, спостереження, спілкування, співпраця з класними керівниками, батьками.
     Відповідно з учасниками освітнього процесу проводжу наступну роботу за напрямами:
 Просвіта: «Особливості міжособистісних стосунків», « Психолого-педагогічна компетентність», «Як покращити взаємовідносини в класному колективі», «Сім’я: толерантність відносин», «Добро починається з тебе», "Як навчитися керувати своїми емоціями у повсякденному житті"
    Профілактика: «Толерантність врятує світ», «Не будь байдужим», «Формування навичок ефективного спілкування», « Скажемо «Ні!»булінгу», «Вчимося керувати емоціями»Консультаційна робота «Конфліктні ситуації та шляхи подолання», «Правила щасливої сім’ї», «Скрита маска булінгу», «Як порозумітися з підлітком».
 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу щодо покращення взаємовідносин в учнівському середовищі, з батьками.
  Корекційна робота спрямована на згуртування колективу, зниження психоемоційного напруження.
  Виховання - тривалий процес, що вимагає постійних змін, нових зусиль і дій. Тож , будьмо толерантними один до одного та до самих себе!

Немає коментарів:

Дописати коментар